Alla inlägg den 6 januari 2013

Av frostochmossa - 6 januari 2013 11:00

  

Den här kökshyllan har sin egen lilla historia. Ursprungligen var det en vanlig omålad furuhylla som var extremt lång och med ojämnt placerade konsoler under. Den var placerad i en reception på ett slott och vid ett tillfälle skulle den bort och jag fick den.


Jag sågade den kortare, flyttade konsolerna, köpte en till bräda och skruvade fast den på baksidan och målade allt vitt. Efter det så köpte jag fina krokar i en presentaffär i Smögen när jag var där på semester. Jag markerade var jag ville att de skulle sitta och skruvade sen fast dom och hängde bl.a den här vita lyktan på en av krokarna.


Lyktan är ett fynd från loppis. Ovansidans spännande fynd får ni se på en annan bild senare. Hörnskåpet som också syns på bild är en gåva från en arbetskamrat som visste att jag är förtjust i vitt och den lantliga stilen så istället för att ta plats i hennes källare sa hon till mig att jag kunde hämta den. Den fina vita porslinsskålen med pip kommer från Coop.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards